Online Diary ♔ TERUKIR DI BINTANG ツ: slowly changing , it takes time .

Thursday 16 February 2012

slowly changing , it takes time .






Salam 1 Malaysia :) Hehe , walaupun cuti saya tetap bangun awal . Alhamdulillah . walaupun saya tahu tak ramai yang akan berminat nak baca , tapi saya tahu awak baca jugakkan ? malu lahtuu nak ngaku .

Biasanya , dulu ayah saya selalu bawak balik info info tentang agama . Boleh dikatakan banyaaak sangat . Tapi sekarang dah takde dah . So , sekarang saya nak share sikit . Mungkin ada yang tahu . atau ada yang tak nak amik tahu . tapi orang cakap tak salah cuba . Mana tahu ada yang tak tahu kan kan kan , hehehe belit kan ? Oh , sebelum tu . saya jumpe ayat ni dekat page Heliza Helmi . Tak kenal ? Sila google n_n

# Jangan kite sangka kawan kita yang sering menegur kita itu adalah orang yang paling bertaqwa , Jangan kita fikir kawan kita yang sering menasihati kita itu adalah manusia yang tak di uji , Jangan kita ingat kawan kita yang tegas beragama itu adalah manusia yang paling sempurna . Hakikatnya -- Dia menegur kita untuk mengingati dirinya juga , Dia menasihati kita untuk dirinya turut berjaga-jaga , dan dia bertegas dalam perkara agama kerana risaukan bahang api neraka , kawan kita itu bukanlah malaikat , dia juga manusia , Bersangka baiklah , dia sebenarnya mahu memimpin kita masuk ke syurga  bersama-sama '',) #


Err .. ntah kenapa saya rasa macam nak update pasal ni . Maybe tak semua . Tak semua pernah rase . Maybe jugak korang rasa wayar dekat kepala saya macam dah tercabut but .. Yeah ! i just want to share . Pernah tak awak dan awak rase macam ni ?


1) masa awak solat awak rasa macam nak nangis masa tu jugak ?
2) Pernah tak masa awak berdoa awak mengalirkan air mata ?
3) pernah tak selepas awak habis berdoa awak rasa tidak mahu berganjak dari sejadah ?
4) pernah tak awak rasa tidak mahu  lepaskan al-Quran lepas awak habis baca dan awak peluk ?
5) Pernah tak awak termenung dan tiba-tiba air mata awak mengalir kerana teringat dosa lalu awak ?


pernah tak ? awak pernah rasa ? Dan awak tahu ? Saat awak membawa al-quran , syaitan biasa biasa saja . tengok je . saat awak membukanya , syaitan mula curiga . saat awak membacanya , syaitan mula resah dan gelisah . saat awak memahaminya , syaitan kejang kekejangan . saat anda mengamalkan al-quran dalam kehidupan seharian , syaitan mula stroke . teruskan membaca dan mengamalkan agar syaitan terus stroke . saat awak ingin menyebarkan pesanan ini , syaitan mula mencegahnya . syaitan kata jangan sebarkan , kerana ia tidak penting langsung . Maaf syaitan , saya terlalu degil n_n . Masih ingat bila kali terakhir awak membacanya ?






Terima kasih Kerana Sudi Membaca Entry Saya, Like Kalau Suka ♥

No comments:

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen